Alla inlägg under maj 2009

Av Fia - 31 maj 2009 20:32

Här skiner solen och de är  SÅ varmt ,men jag ska inte klaga , Men värmen kom så fort så de vart lite  chock för kroppen , Barna tycker de är för varm,  casper decka på sitt rum och somna han var helt slut, Och stella var me pappa i stan, bara hon och han,  de var och köpte nya skor till stella (sandaler)  sen åt de lunch på MC dnalds, samt var och köpte morsdag present till mamma (Mej ) =)

Så när dom kom hem så gav stella mej påsen och sa Grattis på mors dag,  mamma <3 här får du en paket och de är glasögon *asg*  Hon är för härlig,  hon ha rju inte förstårt ennu att man ska hålla de hemligt, ja vad som finns i paketet =)  Min älskade prinsessa

Så en glad mamma har man vare,  Min familj är mitt allt.  Efter maten så tog vi  me oss tårta  ut som tommy gjort, så fika vi ute me grannarna =)  Mysigt värre,  Vi var ute till klockan var kvart i 8 nästen,  så himmla skönt och härligt,man ville inte gå in, men jobbet väntar i morgon ,

nej nu ska ja och tommy mysa och se film sen blir de sova God natt


Av Fia - 27 maj 2009 11:35

 sitter här på jobbet och har lunch, tror jag åt för mycket för gud så mätt jag är =)'¨

 vi har ju vare på Mässa på jobbet i dag,  var väll inte super kul, men  lite intresant var de,  och så slapp man ju ca 1 timmes jobb*ler*    Så nu alldeles snart väntar nästa  ställe, har ju bara 2 ställen kvar sen är de dax att åka hem,   och hämta  barna från dagsi,  och när vi kommer hem blir de väll de vanliga, hem, laga mat och sedan ut en sväng om de inte börjar regna, 

 I går kväll var ja så trött så orka typ inge på kvällen, satte mej och skulle läsa lite men kände hur ögona fall i hopp så de var lika bra att lägga av och göra kväll,   Hoppas på bättre läsning i kväll,   ska faktist redan nu återgå till boken, Kör försiktigt !!  =)

Av Fia - 25 maj 2009 22:14

 dagen har vare kanon, allt har gått flytande på jobbet, så de känns så härligt,   och för barna har de gått jätte bra åxå, då dom har gått hela dagen, för en gång skull var de KAG som fick hämta mina änglar,  jag har inte vare på dagis och hämtat sedan december haha.,  Det är ju bara tommy som gjort så han gått hemma, men nu  jobbar han till 6 vare vardag,  Så de var så kul då ja kom till dagis, för först var de utvecklingsamtal, för Stella, och där fick man höra bara bra och positiva saker,   Hon har så otroligt bra minne, ordföråd,  alltså jag har aldrig hört en 3 åring prata så braoch invecklat som hon,  Så det är så kul att de går rammåt,   sen är hon välldigt hjälpsam och omtänksam sa det på dagis,  och hon var en tjej med mycket spring i bena, och de håller jag med om haha,  Så vad mer kan jag säga, Att man är en STÅLT mamma till en underbar prinsessa<3 

i morgon är de samtal för casper så det ska bli spännande att se hur de går,

Så när väl mötet var klart, så gick jag  först och hämta casper han var ute och lekte,  men då han fick syn på mej vart han överlycklig, Mamma sa han och sprang till mej,   efter de hämta vi stella och hon vart lika glad då jag kom,  hon hade gjort ett paket till mej och plockat blommor, så man blir ju nästan rörd då man får så mycket kärlek av sina barn, <3

Gick hem sedan och laga mat,  så fick jag någe snille och börja röja och städa då jag kom hem, så vi var inte ute någe, Märkte åxå att barna var trötta me,  så vi myste här hemma,                   Nej nu ska jag sova,så man orkar  me tisdagen åxå =)  Sov gott era tråkmånsar !

Av Fia - 24 maj 2009 21:44

Gud vilket underbart väder vi haft i dag ! så vart och skönt, Så nu hoppas jag att detta väder kommer stanna,  vi var ute i dag till  20 00 ca,  och när vi ksulle gå in sken solen ennu =)

Man kan ju inte annat  en att bli GLAD !    Som ja skrev förut så skulle vi ju på kalas i dag Fabina fyllde ju 2 år.  Så  vi hade kalas ute på deras gård, mycket tevligt, Där vart  vi bjudna på en jätte god tårta som Carro gjort,  så fick bara springa ute och busa  så de var verkligen jätte trevligt,  vi var där till klockan var 16 00,  så  efter de vart de hem och äta middag,  hade maten klar så de var bara att värma,  så vi åt fort och gick ut sedan,   dåvi var ute i stora lekparken, med massa barn, och vuxna,  Har faktist haft en super trevlig kväll och dag,  Kan lova att bara sover gott, Casper somna  så fort ja la han på kudden, eller ja då han la sej där för han klättrar själv i sin säng, och stella somna fort hon me, 

Så håll tummarna att detta väder är i morgon åxå,    Nu är de snart sängen för mej, för i morgon väntar jobbet, börjar 6, och barna har lång dag på dagis

 Sov gott !!

Av Fia - 24 maj 2009 10:37

ja då var de söndag morgon, och snart är denna helg slut,   gick ju lika fort som vanligt,  så i morgon väntas jobb för både mej och tommy, och barna går hela dagarna på dagis =(  Men de ska nog gå bra,

Så vad har denna morgon att erbjuda ?  Jo tommy vakna och klev upp me barna i morse, som typ bytte blöja på casper, samt  klädde på de kläder, sen la han sej och somna om, och ja gick upp för att fixa  frukost, Så vi koka ägg till frukost, och jag har 2 barn som är helt galna i ÄGG, s  när de ser att jag tar fram ägg kartongen så sitter de och skriker rätt up ÄGG,ägg,ägg,ägg, ja helt galet, de låter mest roligast då lilleman skriker de haha, helt sjukt va de älskar ägg, Så i morgon blir de till att fisa Ägg som stella sa haha =)

 ska åxå tillägga att jag fick sovmorgon til 11 i förrgår SKÖNT ! 

man vart ju som en annan människa då man vakna !

  vad händer i dag då ?   jo just nu  sitter jag inne i  lekrummet där barna leker förfullt me fisher price little pepole , Stella har byggt stad ,tivoli, i hela rummet, Så de är välldigt poppis här nu,  man kan ju knappt gå på golvet här haha , Men huvudsaken att de har kul,  

Så medan de leker så bra tänkte jag väll hoppa i dushen , sen ska vi på barnkalas klockan 14 00.

 så får höras mer i kväll , vad ska ni göra i dag då ???

Av Fia - 23 maj 2009 21:47

ja de är vad vi har sett på nyss.  Har faktist sett varenda avsnitt, och så klart hejar jag på JARMO =)  han är ju den  bästa vinnaren,  Stella var vaken en stund medan de höll på, så vi myste lite me ostbollar, Casper där i mot  la vi vid 8, och nu då klockan är 21.50 så hör vi hur han pratar försej själv i sin säng, han leker bil me munnen, ja vet allt va han höller på, Så han har tydligen bestämmt sej för att INTE Sova , Men inge skrik eller gnäll, han verkar ha det så bra,  Stella har somnat hon me nu, så u då jag bloggat klart här så ska jag och Tommy mysa ner oss i soffan och glo  på ne film vi hyrde,

Hoppas ni får en mysig kväll åxå

Till Sabina !!  TACK !!!!!!

natti

Av Fia - 23 maj 2009 12:07

 Lunchen är redan inne,  Ja denna morgon gick  välldigt  fort förbi,  vad har vi gjort då , Jo stella och casper har lekt  och busat de leker så bra med varandra nu så de är kul.  Ja visst bråkar de åxå, men de tillhör väll syskon kärleken ?   ja minns ju själv hur man var då man var liten haha =)

Hade just glömt att de var Lördag i dag, Då stella fråga mej . Mamma  får ja lördagsgodis nu ??   

Så jag hade helt glömt bort att köpa godis, Vi brukar alltid ha någe hemma så ja gick och kolla men inget fanns  som passa min lilla kräsna dam !  Så vi får  gå och köpa de  då casper sove klart.  Tommy är ju och jobbar.  

Vet inte riktigt vad vi ska hitta på i dag,  just nu så  sitter jga och stella i soffan och kollar på bilarna. medan lill prinsen sover så skönt,   Så undertiden han sover, tänkte ja passa på att  läsa lite teori , och har en sak till att göra, har ju 3 auktioner som gott ut  från tradera som vart köp nu pris på i går kväll, som måste packas, men de får vänta tills   i kväll då barna sover för natten,  Inte illa  fan va jag är bra  på att sälja saker,  på senaste har ja drage in  2560 kr ,  Inte dåligt, men allt går till körkortet varenda krona !!,  Nej  nu väntas annat att göra !

Av Fia - 22 maj 2009 22:38

 Ny kort finns på bilddagboken.se  , bara att du kikar in och spanar =)

Presentation

Omröstning

vilken årstid gillar du bäst !!
 Vinter
 Vår
 Sommar
 Höst

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards