Alla inlägg under oktober 2008

Av Fia - 29 oktober 2008 21:01

 till er alla som har läst och komenterat mitt senaste inlägg,  ja är så tacksam för erat stöd,  Man vet verkligen vart man har sina vänner, ni är för underbara,

  ska försöka svara på lite frågor här nu som ja fått,


Jo Casper kan få sånna här anfall i gen, Men jag hoppas verkligen inte jag får vara med om de i gen,  det ser mycket otrevligt ur men är oftast inge farligt, men får han de i gen så ska vi åka in  OMG   till barn kliniken där de kommer göra en utredning  och se så allt står  rätt till i lilla huvet. ,   Många kan få de här tills de är stora me sa  läkarnen i går,   så nu vet man lite hur de funkar,   

samt ja de var Mycket otäckt,  men som mamma tog jag de lungt, fast ja kännde att ja ville skrika rätt ut.

 men som sakt nu mår han bra och de känns otroligt skönt,  han har vare min goa lilla glada casper i dag.   Nog om det.

i dag tog jag med mej alla 4 barna och gick till öppnaförskolan,  ja vi var  där alldeles ensama,  men (mina) barn hade super kul där, och lekte massor och ville knappt  gå hem,  men efter lunch så börja vi göra oss klara för att gå hem, Casper somna i vagnen på en gång, medan stella somna hemma i sängen,   sedan har vi bara vare hemma och lekt, grannen var här och busa på med.    fixa käk, sen vart de mera bus,   Tommy åkte ju på slav jobb som ja kallar de, då de vart akut med vinterdäck  på bilarna, för  snönn har landat i sundsvall, så då får han glatt ställa upp och byta däck, och inte fan får man någe betalt för de,  (slav jobb)  mne men,    själv somna ja till då ja la stella,     vakna av att telefon ringde,,,,,,,  så då satte ja mej här,

Stella sov  så oroligt i natt , hon ropa på mej fast hon låg bredvid,samt hon tröck sej närmare och närmare in i mej, vilket hon inte breukar göra,   honsedan nämde hon någe om ambulansen  och då ropa hon,  min älskade fiis, de vart lite mycket för henne i går, kan lova att hon har pratat mycket om det,   nej uska ja ta och sluta,   hare så bra mina älskade vänner !!!


Av Fia - 28 oktober 2008 22:15

  Tisag,       och denna vecka är de  jo skol lov så mina små syskon är här från sthlm,  så jag har tage ledigt åt stella hela veckan, så vi kan umgås alla tilsammans,   Så vi har i dag på förmiddagen,  spelat spel och laggt pussel och bara myst.  så vi har haft de så mysigt.  Sedan efter lunch så gick  vi ut me carina och barna, så alla barn fick leka av sej  i lekparken, men sata gatan vad kallt de är nu hehe,   känns nästan som man ska sätta på sej lånngisarna nu haha...    När vi komin så ställde ja mej och fixka käket som i dag vartköttfärslimpa, så de tog sin tid, men gud så himmla gott de  var.   vi åt och mådde gott alla åt masser,    efter maten fixa ja lite me disken, stella var kinkig och grinig för hon var trött , hon hade inge sove,  så ja gick in i badrummet, och hör ett illvrål från köket,  julia sa att casper halka på golvet,   men han krampa  någe otroligt länge,  ja fick ingen kontakt me han,  han vart helt blå, ja blåte han i munnen,  ögona bara snurra,  efter ett tag kom han tillbaka,   och bara föll i hopp på min axel  för han var helt slut., så jag satte mej ner på stolen,  la fram han så jag ser hans ansikte,  han fortsätter krampa och  är inte kontaktbar, springer   ner till grannen som tar över casper i från mej för jag var helt  skärrad och rädd,  han försöker me allt för att få ontakt me han, men lyckas inte, han följer blicken men de har får tillbaka ac casperär att han bara stirrar på han rakt fram, ögona står stilla,  så han går in i ett annat rum för att ring ambulansen,   han pratar me dom et tag, och efetr ett tag faller casper i hopp i min fanmm i gen och börjar gallskriga, de var som allt släppte, han skrek och skrek,  sen börja stella skrika som en galning för hon vart rädd, klarthon kände på sej någe,    försökte ringa tommy men fick inge svar, vet inte hur många gånger ja ringde, men han hade  fått bateritorsk, de är u så typiskt då man måste ha tag i någon,  jaja,  försöker sammtidigt trösta stell som jag tröstar casper,  efter ca 10 minuter kommer ambulansen allt går jätte fort, vi får följa me till akuten,  Tyckte så synd om stella så de gjorde ont i hjärtat,  för hon vart ennu ledsnare då hon ser att jag måste förlja me casper i ambulansen,     stella och mina syskon var kvar hos grannen under oss då jag åker in,  jag fick tag i  tommys kusin som tommy umgås me mycket, så han   kan säga vart vi är, sammtidigt fick grannen tag på han me, så allt   löste sej, , väl i ambulansen ger ja casper brösten de gick ett tag men sen skrek han, han skrek hela vägen in  till sjukan så jag kunde knappt höra vad sköterskan sa i bilen . men  resan tyckte ja og tid där inne,   men allt gick fort inne på akuten, vi kom in på en gång, Läkaren kom och skulle ta blod tryck på casper hon prova 4 gånger men lyckades inte,  sista gången flög sladder ur, ja hon var lite klantig hehe, när hon skulle ta tempen så  tröck hon fel, ja de vart  bara tok av allt, så de vart inge blod tryck, casper skrek hela tiden, ja kände ine i gen min son, =(   sen fick vi träffa  e riktig barn läkare,   tog ca 15 minuter innan han kom så  casper somna entligen i min fam vid bröstet så de känndes underbart,  ja så klart skulle han vecka  han då han sov som skönast ,   han tog prover och banka lite me hammare, på knä mm, kolla öron, hals ögon,   allt såg bra ut,  de  han hadefått under kvällen var et kraftigt   kramp anfall, de var himmla otäckt, först ville de lägga in oss   för observation, men sedan fick vi åka hem, så tommy och stella kom och hämta oss,Stella avr så ledsen när hon såg mej,  min älskade ungen,  mamma inte lmmna mej sa hon =(  de gjorde ont att höra , men ja var tvungen,  så nu ligger hon  i våran säng och sover, och även casper sover fast i sin säng,   själv ska ja me sova nu för är helt slut,

 ja nu vet ni vad som hänt,

 älskar mina ungar av hela mitt hjärta <3<3<3

Av Fia - 27 oktober 2008 20:26

ja de är vad de  som hörs i mitt huvet, har haft huvudvärk hela dagen, eller ja de börja redan i går,  så så fort ja kom hem från simhallen fick tommy ta barna för ja  var tvungen att lägga mej, annars hade ja spytt,  usch hatar verkligen huvudvärk, för på mej går de aldrig över,   så de har inte vara någon  bra dag i dag, har kännt mej som världens sämsta morsa, då ja mest bara legat på stellas säng då barna lekt  i rummet,   tog mej i kragen och gick ut en sväng, men ville bara hem till sängen, 

i kväll kommer mina små syskon upp åxå från sthlm, Så tommy ska in och hämta dom vid bussen vid 10.         nej orkar inte sitta här mer,   hoppas på att dagen i morgon blir bättre,,,,,

Av Fia - 26 oktober 2008 09:53

 ja de är vad jag och tommy har gjort i morse... mycket  trevligt då man  lagar mat tillsammans, 

vakna av någe äkligt i morse.....   Casper hade haft lite roligt me sin blöja så de var  bajs överallt i sängen, äla skit ungen min haha,   klart han inte ville ha den kvar,  så de tommy gjorde i går kväll känndes meningslöst, han hade renbäddat, så de var bara slänge ungn i badet och börja om på nytt, ja som  sa att nu blir de inge mera tvättat ihelgen,   men så klart starta ja maskinen OMG!!,  sen börja vi me käket,  eftersom vi  ska åka och bada sedan  då är de skönt att ha maten klar.  så de bara är att värma den.  Men sedan ringde telefon, och  en på alnö ville ha hjäl me båtenså tommy åkte glatt dit, de skulle gå fort för han skulle til sthlm vid 12 , så ja gick me på det, han tog även stella med sej så hon får springa lite i skogen, dom bor å fint där ute,  Vi har vara där mycket förut så stella gillar att springa där.., Så jag fick mej lite tid över till att sätta mej här,

Sen sänder vi en EXTRA STOR kram till lilla JOCKEom skulle följt me oss och bada men han är sjuk,    krya på dej lilla gubben så  syns vi,   Kram

Av Fia - 25 oktober 2008 22:33

ja hej l hopp, ja då sitter man här i gen då, 

  tycker ni gott folk börjar bli tråkiga i gen,så fort man skriver de kommer  de flesta i gång, men så efter några dagar halkar ni av , vad är felet ??, vill ni inte eller  är ni bara LATA  eller  ni kanske inte kan skriva ??

  humm, de ja skriver kanske inte är intresant, ni kansk vill att jag ska sluta blogga ??  ja ni vet ju vad ja menar,  för jag vet att NI LÄSER !!!!  hahah  ja håller bra koll.   ORKA !!!    allt blir ju liksom mycket rfoligare då ni svarar på de frågor ja ställer eller lämmnar et hej , eller har ja fel ??   ja   lämnar mina fotspår hos er ju , men kanske ska sluta me de ja me,,  


  så kom i gen nu gör som jesiiee, + vissa andra i bland. 


ja då var   de lördag i gen då.  så har man nyss  slite me alla dess hemska tråkiga räkningar , men som i livet är ett måste, ja alltid lika kul...  men känns skönt  att de är över.   vad har vi gjort annars i dag,  jo vi for och storhandla,   fyllde hela jävl kundkorgen  överfull, och stella  komentera hela tiden mamma vad myckee vi ska ha   hahahhaha,  hon är för härlig me sina ord.   efter de så vart de en  burgare på MC   men bara en liten, för ja skulle ju på middag  hos sara,  men kännde att ja var tvungen att ha någe i magen ,    hem sedan och packa upp allt, ja fy fan de är verkligen trist att packa upp allt, så de gjorde tommy och stella så bra.   ja fixa mej för att gå i  väg ,  och käka .  och SARA din tacco paj  ÄR BÄST !!!  den skulle ni smaka, fy fan vad god den var,   efter maten var vi såååå mättaså vi  slängde oss i soffan och åt lite glass och såg en rolig film,    så  tack för i kväll. 

nej nu har ja inte så mycket mer att säga ,   ska försöka ladda ner lite kort som ja ska framkalla,  nu,   vad har ni själva gjort i kväll då...   om ni nu orkar eller kan skriva !!!    sup/G och svälj trevlig helg...

Av Fia - 23 oktober 2008 21:10

 har verkligen inge jag vill skriva här nu,

till  de flesta  snokarna som finns här !!!

 ingen tid eller ork till de ,

  har så mycket annat att tänka på just nu

   

 Livet är inte alltid en das på rosor......

men ja har lovat att  länga in  bilder på  oss nyklippta , så här kommer de...


Av Fia - 21 oktober 2008 21:48

 i dag har de inte hänt så mycket faktist, ja har mest legat på latsidan om ja  ska vara ärlig,  i natt vakna casper och  hade roligt i sängen,  så han satt säkert och lekte i 1 timme om inte mr,  först bajsa han så ja bytte   , någe som aldrig brukar hända på natten =) men men, skiten ska ju ut höhöhö...

 sen la ja mej ner i gen och hör hur han leker i sängen,  låter så gullgt när han pratar me sej själv,  sen har han fått mani på att kasta tuttarna bakom ellementet, ja de är lagon kul,  så måste komma på en lösning för de,,  Huumm,   drar ja ut sängen så slänger han de på golvet i stället ,  Busungen min.  nog om de

 fick föresten ett brev i brevlådan i dag från komunen att Casperska börja inskolning på DAGIS redan nu den 16 NOVEMBER !!!!!  ja fick en rejäm klump i magen och lite ångerst då ja lästa. han är ju min bebis ennu, så han kan inte börja nu,  Allt gick så fort, vi som skulle fara i väg åcå, så ska ringa " kärringen  "  i morgon och höra om ja får skjuta på de,    så får se hur de blir i morgon.


 när klockan var slagen, skule ja hämta stella på dagis, så tog me mej lite trdera paket och posta de före, sedan gick ja och hämta henne,  och idag hitta ja henne inte på en gång,   hon låg nämligen inte på sin vanliga plats och sov, utan hon sov i lådan me alla madrasser i haha, Bus fia.   och i dag ville hon inte gå hem, utan hon skulle bygga med lego och allt så de tog lite tid.  och i morgon är de foto på dagsi  då hoppas ja fick får till de med syskon kort.....

när vi väl kom där ifrån  så vart vi ute och lekte lite.   tills de var dax för att gå in och laga mat , ja de är typ de vi gjort i dag,

vad har ni själva gjort då som läser som INTE bloggar själva ?????????????


Ps  Tack Emma för hjälpen , j a lyckades till slut   hahahah  =)

Av Fia - 20 oktober 2008 22:31

 Ja de vart inga bilder i kväll heller då jag inte kan logga in på bilddagboken... så vi får testa imorgon =)

Presentation

Omröstning

vilken årstid gillar du bäst !!
 Vinter
 Vår
 Sommar
 Höst

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25 26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards